3 Haziran 2019 Pazartesi

Perast - Romantizmin Yeni Adresi

Başlık biraz iddiali oldu sanki ama söylediğimin tamamen arkasındayım. Karadağ'a bağlı Perast kesinlikle popülaritesi yükselen bir adres olacak. Bende biraz Bellagio biraz Halstat, ihtişamı açısındansa biraz Capri etkisi bırakan bölge kesinlikle görülmesi gereken bir yer olmakla birlikte hayli de romantik bir adres. 

Kotor Körfezi'nde yer alan ve Kotor'dan araçla yaklaşık 20-25 dakika süren Perast, sırtını dağa yaşlamış deniz kenarına kurulu minik mi minik ama çok da tatlı bir kasaba. Kotor'dan minübüsle 1 ya da 2 euroya gidebiliyorsunuz, ya da aracınızla da gidebilirsiniz ancak park yeri bulmanız hayli zor. Tavsiyem sabah erken saatlerde gitmeniz, çünkü Karadağ'ın tamamı gibi Perast da öğlen itibariyle turistlerle dolmaya başlıyor. Kotor'a erken saatlerde devasa cruiselar yanaştığından nüfus bir anda 30 bin civarı artarken diğer yandan gelen tur otobüsleri ile 50 bini buluyor. Tursitler önce Kotor'u gezdiklerinden Perast'a varmaları öğleni buluyor. İtalyan mimarinin yer aldığı bölgeyi sahil üstünden baştan sona yürümeniz 30-45 dakika arası sürmekte, etrafta çok tatli cafeler restoranlar var. Fiyatlar Avrupa geneline göre çok ama çok uygun. Kotor bölgesi(Budva demiyorum) yiyecek-içecek konusunda çok ama çok iyi. Perast Kotor'a göre biraz daha pahalı, daha lüx olduğundan Perast'ta deniz kenarında yediğiniz bir yemek 7-13 euro arası değişmekte. İki fincan türk kahvesine ise toplamda 0.80 cent ödedik. 
Perast'a uğramanızı gerektiren önemli sebeplerden biri de Our Lady of the Rock isimli adanın Perast'ta yer alması.  Deniz kenarından adaya 10 dakika arayla tekne kalkıyor, kişi başı 5 euroya götürüp getiriyorlar. Biletinizi atmamalısınız, çünkü sizi adaya bırakan tekna hemen geri dönüyor. Böylece siz adada istediğiniz kadar vakit geçirip aynı biletle gelen her hangi bir tekneye binebiliyorsunuz. Perast beni çok büyüleyen bir adres oldu, Karadağ'a gittiğimizde Perast'a da gidecek olmak tüm gezilerimizde olduğu gibi benim planımdı. Ancak Perast'taki muhteşem güzelliğin fotoğraflarından etkilenip orada bir otelde yer ayırtmak eşimin fikriydi. Ve daha da güzeli Perast'a gidene dek benim bunu bilmiyor olmam. Sahil kenarında o kadar hoş o kadar şık oteller, evler var ki her birinden fazlasıyla büyülendim. O kadar ki son üç yıldır ilk kez bir ülkede onlarca binanın önünde neşe ve heyecanla poz verdim. Bunlardan biri de eskiden saray olan şimdi ise dünyaca ünlü 5 yıldızlı oteller zincirine ait Iberostar Grand Perast oldu, yeşiliğin arkasına gizlenmiş deniz kenarındaki şezlonglarına göz atmaya çalışıp havuzda ya da denizde yüzen olup olmadığını görmeye çalışırken ne o gece Perast'ta ne de bu eski sarayda kalacağımızdan haberim yoktu. 

Aklımdan tam da buraya yine gelmeli bu muhteşem otellerin birinde kalıp deniz kenarındaki havuzda yüzmeli ya da odadan bu inanılmaz manzarayı izlemeli derken, eşim bir anda hayallerimin gerçek olacağını dile getirir sözler söyledi. Ne denli mutlu oldum bilemezsiniz, meğer sırt çantasına kalmak için gerekli materyali doldurmuş. Otel muhteşemdi, oda çok genişti, manzarası muhteşemdi. Kahvaltısı efsaneydi. Uzun zamandır bir ülke beni bu denli memnun etmemişti. Deniz turizmi ile öne çıkan Budva bölgesini buna katmıyorum ama benim gibi sanat, tarih, mimari, doğa, damak çatlatan lezzetler hayranı bir insan için Kotor ve Kotor Körfezi şahane hele ki tüm bu ihtişamı Avrupa'nın diğer ülkelerine göre uygun fiyata alabilmek çok daha memnun edici. 

Eşim 2019'un başından beri durmaksızın beni mutluluktan ağlatan sürprizler yapıyor, (şimdi bizi tanıyan herkesin söylendiğini duyabiliyorum, "Baha gibi eş mi var" diye bağırıyorsunuz. Ama olay şu ki evlendiğimiz günden beri ben plan yaparım o itirazsız uyar, ben ona rehberlik edip onu memnun etmeye çalışırdım, her seferinde memnun olsa da sürekli benim plan yapmam beni çokkk ama çookk mutsuz ederdi, çünkü asla itiraz etmese de sürekli onu birşeyler yapmaya iteliyor gibi hissederdim, ama 2019 Ocak'tan beri sihirli bir değnek deymiş gibi listemde en üst seviye hayaller olarak duran maddelere tık atmama neden olacak devasa sürprizler yapıp beni çookk ama çookkkk mutlu ediyor. O kadar ki listemde tık atacak tek hayal kaldı, o yüzden yeni hayal listesi oluşturmaya başladım. Perast'tı yakından bilmediğim için gitmeden önce Iberostar'da kalmak gibi bir hayalim yoktu ama eşim beni o kadar iyi tanıyor ki önünden geçerken neyin hayalini kuracağımı biliyor :) 

Ve kesinlikle Perast'a yine gidip tekrar bir ya da iki gece daha kalacağım, bu sefer başka bir otel denemek istiyorum çünkü daha az yıldızlı olsa da güzel alternatifler var. Ama bu romantizme eşimle mi çıkarım, çok sevdiğim dostlarımla mı bilmem, ama o muhteşem güneşi sevdiklerimizle batırakmaktan ya da  yaz güneşinde denizde ya da havuzda kulaçlamaktan daha güzel ne olabilir ki?  

Not:
1-Seyahat rehberlerini yoğun isteğiniz üzerine artık instagramdan hazırlayıp hikayeye sabitledim, sabitliyorum ancak blog ısrarınızı da kırmamak için burada yalnızca Perast'ı yazdım. İnanın blog yazmak çok zor, bir de o denli çok ülke ve şehir var ki yazmaya kalksam aylarca bilgisayar başından kalkmamam gerekiyor. O yüzden elimden geldiğince eski yeni demeden hikayeye sabitlemeye calışacağım. 
2-Fotoğraflarından bir ikisini benimkiler ışık yüzünden kötü çıktığı için internetten aldım.
3- En altta havuz ve geminin yer aldığı fotoğraf Per Astra Hotel'e ait, fiyatı İberostar'a göre çok uygun, konaklamak için tercih etmeseniz bile en azından bizim gibi yemek için uğrayın derim.         











           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder