26 Temmuz 2012 Perşembe

Santorini Adası 1


   Çocukluğumdan itibaren tüm Türkiye'yi gezmiş olan ben (sporcuydum gitmediğim il görmediğim yer kalmadı üstüne bir buçuk yıl da sırt çantamlaTürkiye seyahati yaptım) yurt dışına açılmak için yanıp tutuşuyordum bunun gerçekleşmesi ise ancak evlenmemle gerçek oldu, çünkü anneme göre tüm Türkiyeyi tek başıma gezmiş olsam da kız başına yurt dışına çıkmam imkansızdı. Yurt dışına ilk olarak gitmeyi planladığım yer kesinlikle Santorini Adası değildi, hatta neresiydi tam olarak hatırlamıyorum bile. Ancak evlilik durumu gündeme gelip de balayında nereye gideceğiz sorusuyla da karşılaşınca eşimle uzunca bir tartışmadan sonra Santorini de karar kıldık. Eşim Mallorca Adası ve Barcelona destinasyonunda ısrar etti çünkü ulaşım uzak olmasına rağmen daha kolaydı ben de en başta tamam demiştim ama sonra bir gençlik filmi seyrettim Santorini'yi gördüm aşık oldum ve ben Santorini'ye gitmek istiyorum dedim. Eh gelin olmanın da avantajı ile tabiki benim arzum gerçek oldu. öncelikle belirtmek isterim ki santorini'ye ulaşım için çeşitli rivayetler var efendim önce gemi ile rodosa geç oradan planör var ya da rodostan gemi ile git daha ucuz gibi ama uzun araştırmalardan sonra gördük ki en kısa rahat ve ucuz ulaşım şekli uçaktı. öncelikle belirtmek isterim ki santoriniye varmak Avrupa'nın diğer yerlerine varmaya göre birazcık pahalı çünkü giderken çift uçak kullanıyorsunuz. Önce Atina'ya sonra santorini'ye varmamızı sağlayacak firma aynı olsun diye Aegen Hava Yollarını tercih ettik, aslında şimdi düşününce biletleri yine ucuz almışız. efendim balayı tarihimizi aylar öncesinden saptadığımız için biletleri de nerden baksanız 6-7 ay evvelden aldık ve kişi başı gidiş Atina'ya 150 tl, Atina'dan Santorini'ye 150 tl ve dönüşte aynı fiyata aldık. Bu sonbaharda pegasusun kampanyalarında Atina da vardı yanılmıyorsam 29 euro ya da 39 euroydu yaz sezonu için bu da aklınızda olsun.Atina'ya 50 dakkada oradan Santorini'ye 20 dakkada vardık. Şunu da belirtmek isterim ki Aegen havayolları THY standartlarında bir şirket yemeği içeceği tatlısı hepsi ikram olarak veriliyor.

koltuklar geniş konforlu Atina'ya giden uçak ufak ama Santorini'ye giden uçak devasaydı, inanamamıştık. Santorini'ye varınca nedenini anladık çünkü dünya santorini'ye akıyor hatta ölmeden önce Amy Winehouse da görme şansım oldu havaalanında. Hatta bizle aynı koltukta oturan adam bana kalsa Eurovisyon'da Yunanistan'ı temsil eden adamdı (şak şak şaklomor diye bir şarkı söylüyordu sanırım) ancak adamın kafasına hostes kolayı döküp de adam ortalığı ayağa kaldırınca korkudan adamın suratına bakamadım ama diğer yandan o olsa 1. sınıfta uçardı değil mi, gerçi uçakta öyle bir ayrım olduğunu anımsamıyorum. Santorini'ye vardığımızda bizi bekleyen en büyük sorun otelimize nasıl varacağımız sorusuydu. gözlerim bizdeki gibi minübüsler, dolmuşlar vs aradı ama görebildiğim tek şey tur otobüslerine benzer devasa otobüslerdi. üstlerinde elektronik bir döngü ile sürekli birşeyler yanıp sönüyordu ama gideceğimiz yere dair bir işaret göremedik insanların çoğunun elinde tabela ve isim vardı. Ama biz otelden bizi almaları yönünde bir talepte bulunmamıştık derken eşim elinde otel ismi olan yaşını başını almış bir ağbiye gidip bizim oteli sordu adam oteli bildiğini bizi götürebileceğini söyleyince bir yandan sevindim diğer yandan kendi müşterisini bırakıp para için bizi almasını hoş karşılamadım. 15 euro karşılığı otelimize giderken merakla etrafa bakıyor yola ve ulaşıma dair ip uçları arıyordum. Daha o an anlamıştım ki ulaşımımız sıkıntılı olacaktı. Biz 1 Haziran günü oradaydık, ve sahil kenarındaki çoğu otel henüz açılmamıştı hatta etrafta hayat yok gibiydi bir an onca insanın nereye dağıldığını merak ettim. Yolla ilgili sıkıntım otele varmamızla değişti çünkü otel resimlerindeki kadar gerçek ve muhteşemdi. yalnız otele giden yol da pek ıssızdı. bizi oldukça güzel ve geniş bir odaya yerleştirdiler. Otelimizi de aylar aylar öncesinden ayarlamıştık bu sayede 4 yıldızlı (aslında 5 yıldızmış sonra yol tarafına doğru yeni bir otel yapıp oraya spa da koyunca burası 4 yıldıza düşmüş biz ikisi arasında epey düşünmüştük ama 5 yıldızlı olan denize oldukça uzak olduğundan 4 yıldızlı olana karar vermiştik iyi ki de öyle yapmışız) ve kıyıdaki en iyi otel olmasına rağmen 7 geceye kahvaltı dahil iki kişi 550 tl ödedik    




 Mediterranean Beach Hotel

otele varış yerleşme derken hava kararmaya başladı o yüzden ilk gün otelden dışarı çıkmamakta kararlıydık, resepsiyonla görüşüp bir sürü tur broşürü aldık (internette gördüklerimden çok daha ucuzdu) , ulaşımı nasıl yapacağımız konusunda bilgilendik, çeşitli yerlere her gün kişi başı 4 euroya servisleri vardı üstelik bu paraya dönüş ücreti de dahildi. bu bir nebze içimizi rahatlattı. Çünkü otelin yerine bakarken kamari merkeze çok yakın görünüyordu ama anladığımız kadarıyla en az 3-4 km uzağındaydık.                                              

1 yorum: